英語の文章ドリル 20230907 12:00

今回のドリル

一言英語 : 「レシートを取っておきましょう」

英語

Always keep your receipts!

日本語

いつもレシートを取っておきましょう。


英語の長文 : 「デバイスを使って地図をダウンロードしました」

英語

I used my device to download a map.

I needed to navigate through unfamiliar streets, so I decided to download a map onto my device. It was so convenient to have the map readily available and easily accessible on my device. I didn't have to worry about getting lost anymore!

日本語

私はデバイスを使って地図をダウンロードしました。

見知らぬ道を進む必要があったので、デバイスに地図をダウンロードすることにしました。デバイスに地図がすぐに利用でき、簡単にアクセスできるのでとても便利でした。もう迷う心配がありませんでした!