英語の文章ドリル 20231030 15:02

スマートフォンと歌う

今回のドリル

一言英語 : スマートフォンで歌を聴く時にこの一言

英語

Music is the voice of the soul, and my smartphone is the orchestra.

日本語

音楽は魂の声であり、私のスマートフォンはオーケストラです。


英語の長文 : スマートフォンと歌う

英語

Smartphones have revolutionized the way we listen to and enjoy music. With just a tap on the screen, we can access virtually any song, artist, or genre we desire. It has become our personal jukebox, always at our fingertips. We can create our own playlists, discover new music through recommendation algorithms, and even follow the lyrics as we sing along. It's incredible how a small device can bring so much joy and entertainment. Whether we're in a crowded train or alone in our room, our smartphones provide a gateway to a world of melodies and emotions. So let's embrace the power of technology and let our voices soar with the songs we love.

日本語

スマートフォンは、私たちが音楽を聴き、楽しむ方法を根底から変えました。画面をタップするだけで、ほとんどの曲、アーティスト、ジャンルにアクセスできます。スマートフォンは私たちの個人的なジュークボックスであり、いつでも手の届くところにあります。自分のプレイリストを作成したり、おすすめアルゴリズムを通じて新しい音楽を見つけたり、歌いながら歌詞を追うことさえできます。小さなデバイスがこんなにも多くの喜びとエンターテイメントをもたらすことができるのは信じられません。混雑した電車の中でも、自分の部屋でも、スマートフォンは私たちにメロディーと感情の世界への入り口を提供してくれます。だから、技術の力を受け入れて、私たちが愛する歌とともに声を高らかに響かせましょう。