英語の文章ドリル 20230912 20:01

今回のドリル

一言英語 : ガイドブックがあれば安心

英語

A guidebook will help you feel at ease.

日本語

ガイドブックがあれば安心です。


英語の長文 : 旅行の報告書

英語

I would like to share with you my travel report.

During my trip, I relied heavily on guidebooks to navigate my way through unfamiliar cities. Having a guidebook gave me a sense of security and allowed me to explore with confidence. From finding the best places to eat to discovering hidden gems off the beaten path, the guidebook was an invaluable resource.

Not only did the guidebook provide practical information, but it also offered insights into the local culture and history. I learned about the customs and traditions of each destination, which enhanced my travel experience. The guidebook included maps, recommended itineraries, and tips for sightseeing, which made planning my days easier.

Overall, the guidebook was an essential companion throughout my trip. It not only helped me navigate and plan, but it also enriched my journey with valuable knowledge and memorable experiences.

日本語

みなさんに私の旅行の報告書を共有したいと思います。

旅行中、私は未知の街を巡るためにガイドブックに頼りました。ガイドブックを持つことで、安心感を得ることができ、自信を持って探検することができました。食事をする場所や、秘密の名所を見つけるため、ガイドブックは貴重な情報源でした。

ガイドブックは実用的な情報だけでなく、それぞれの目的地の文化や歴史についての洞察も提供してくれました。私は各目的地の習慣や伝統について学び、旅行体験をさらに充実させることができました。ガイドブックには地図、おすすめのスケジュール、観光のヒントなどが含まれており、日々の計画を立てやすくしてくれました。

総じて、ガイドブックは旅行中の必須の相棒でした。私の旅行をナビゲートし、計画するだけでなく、貴重な知識と思い出に満ちた旅を提供してくれました。