英語の文章ドリル 20230908 18:02

ソーシャルメディアと地図の関係

今回のドリル

一言英語 : ソーシャルメディア上での地図情報

英語

Maps are not just about directions anymore. They have become an integral part of how we navigate the world and share location-based information on social media.

日本語

地図はもはや単なる道案内の道具ではありません。私たちは地図を使って世界をナビゲートし、ソーシャルメディア上で位置情報に基づいた情報を共有するために欠かせない存在となりました。


 

英語の長文 : ソーシャルメディアが地図の利用を変える

英語

With the rise of social media platforms, the way we interact with maps has drastically changed. We not only use maps for navigation but also rely on them to discover new places, plan trips, and even make decisions about where to eat or shop based on reviews and recommendations from our social network.

Social media has also made it easier for us to share our own experiences and recommendations with others, adding a personal touch to the map. Whether it's posting a photo with a location tag or writing a review about a restaurant or tourist attraction, social media has transformed how we engage with maps.

日本語

ソーシャルメディアプラットフォームの台頭により、私たちが地図と関わる方法は劇的に変わりました。私たちは地図を単にナビゲーションに利用するだけでなく、新しい場所を発見したり、旅行計画を立てたり、さらにはソーシャルネットワークからのレビューや推薦に基づいてどこで食事をしたり、買い物をしたりするかを判断するために地図に頼っています。

また、ソーシャルメディアは自分自身の経験やおすすめを他の人々と簡単に共有することができるようにし、地図に個人的な要素を加えています。場所のタグ付き写真を投稿したり、レストランや観光名所についてレビューを書いたりすることで、ソーシャルメディアは私たちが地図との関わり方を変えました。