英語の文章ドリル 20230901 16:00

名前と食事

一言英語 : 人々の絆

英語

Eating together strengthens the bonds between people.

日本語

一緒に食事をすることは、人々の絆を強めます。


英語の長文 : 誕生日パーティー

英語

Last night, I celebrated my friend's birthday by throwing a surprise party. I invited all of our close friends and prepared their favorite foods. We had a delicious dinner together and everyone had a great time chatting and laughing. It was a special moment to see my friend's face light up with joy when we surprised him. The party not only filled our stomachs with amazing food but also filled our hearts with love and happiness.

日本語

昨夜、友人の誕生日をサプライズパーティーで祝いました。親しい友人たちを全員招待し、彼らのお気に入りの食べ物を用意しました。一緒においしい夕食を楽しみ、みんながおしゃべりや笑いをしながら素晴らしい時間を過ごしました。友人を驚かせた時に彼の顔が喜びで輝くのを見るのは特別な瞬間でした。このパーティーは、素晴らしい料理でお腹を満たすだけでなく、私たちの心を愛と幸せで満たしました。