英語の文章ドリル 20230804 06:01

英文問題

今回のテーマは「コンピュータ, ライブ」です。


一言英語 : (ライブコンサート中に起きたトラブル)

英語

Something went wrong during the live concert.

日本語

ライブコンサート中に何か問題が発生しました。


英語の長文 : パソコンのトラブル (Trouble with the computer)

英語

Last night, I was working on an important project on my computer when suddenly it crashed. I lost all of my unsaved work and had to start over. It was such a frustrating experience. I realized the importance of regularly backing up my files and ensuring the stability of my computer. I spent hours trying to fix the issue and eventually had to call a technician to help me. This incident taught me a valuable lesson about the reliability of technology.

日本語

昨夜、大切なプロジェクトをパソコンで作業している最中に突然パソコンがクラッシュしました。保存していない作業データをすべて失い、最初からやり直さなければならなくなりました。とてもイライラする経験でした。ファイルの定期的なバックアップとパソコンの安定性を確保する重要性を実感しました。数時間かけて問題を修正しようとしましたが、結局は技術者に助けを求める必要がありました。この出来事から、テクノロジーの信頼性について貴重な教訓を得ました。