英語の文章ドリル 20230730 20:31

レシートとホテルに関する英文問題

一言英語

英語

  1. When checking out of the hotel, ask for a receipt.
  2. Don't throw away your hotel receipt, you might need it later.

日本語

  1. ホテルをチェックアウトする際、レシートを請求してください。
  2. ホテルのレシートは捨てないでください、後で必要になるかもしれません。

長文

英語

Lost Hotel Receipt

I recently stayed in a hotel for a business trip. However, when I returned home, I realized that I had lost the receipt for my stay. The hotel requires the receipt for reimbursement, so I contacted the hotel's front desk to explain the situation. They asked for my name and the dates of my stay, and after searching through their records, they were able to find the receipt. I was relieved and grateful for their help. This experience taught me the importance of keeping track of important documents, especially when it comes to financial matters.

日本語

ホテルのレシートを紛失

私は最近、出張でホテルに宿泊しました。しかし、家に帰ってきた際、宿泊のレシートを紛失していることに気付きました。ホテルは精算にレシートが必要なため、私はホテルのフロントに状況を説明するために連絡しました。彼らは私の名前と滞在日程を尋ね、記録を調べた後、レシートを見つけることができました。彼らの助けに安心し、感謝しました。この経験から、財務に関わる重要な書類をきちんと保管することの重要性を学びました。