英語の文章ドリル 20230724 21:00

今回のドリル

一言英語 : 雨が降っている時にこの一言

英語

  1. The sound of rain is music to my ears.
  2. Rainy days make me feel peaceful.
  3. I love the sound of raindrops hitting the ground.

日本語

  1. 雨の音は私の耳には音楽です。
  2. 雨の日は平和な気持ちにさせられます。
  3. 雨粒が地面に落ちる音が大好きです。

英語の長文 : 雨の音を聞いて思い出す思い出

英語

I still remember the sound of rain on that fateful day. As the droplets hit the windowpane, it felt like nature's way of cleansing the world. The rhythmic patter of the rain was both comforting and melancholic, bringing back memories of a lost love and happier times. Despite the rain, I found solace in the sound, for it reminded me that even in the midst of sadness, there is beauty to be found.

日本語

あの運命の日に降った雨の音を今でも覚えています。雨粒が窓ガラスに当たる音は、自然が世界を浄化する方法のようでした。雨のリズミカルな音は、安らぎと悲しみを同時にもたらし、失われた愛と幸せな時代の思い出を蘇らせました。雨にも関わらず、私は音の中に慰めを見つけました。それは、悲しみの中でも美しさがあることを思い出させてくれるからです。