英語の文章ドリル 20230712 11:00

今回のドリル

一言英語 : 雨の日にこの一言

英語

I love the sound of rain.

日本語

私は雨の音が好きです。


英語の長文 : セールの鳴き声

英語

When I heard about the sale, I couldn't resist the temptation to go shopping. The sound of discounts calling out to me was too hard to resist. As I entered the store, the excited chatter of fellow shoppers filled the air. It was as if everyone was caught in the frenzy of the sale. The aisles were packed with people scanning through racks of clothes, trying to find the best deals. The cash registers rang non-stop as purchases were made left and right. I couldn't help but join in on the excitement, my arms filled with bags of discounted items. The sound of my footsteps as I walked out of the store was accompanied by the jingling of the coins I had saved. It was a victorious sound, a reminder of the amazing bargains I had just scored.

日本語

セールの情報を聞いたとき、私は買い物に行く誘惑に抗えませんでした。割引が私を呼ぶ声には抵抗できませんでした。店に入ると、興奮した買い物客のささやきが部屋中に広がりました。まるでみんながセールの狂乱の中にいるかのようでした。通路は人でいっぱいで、人々が洋服のラックを見ながら一番良いディールを探していました。レジは音を立てずにレジ打ちが行われ、買い物が左右されました。私もその興奮に抗えず、割引品のバッグを抱えながら参加することになりました。店から出るときの歩く音には、私が節約した硬貨の音が共鳴していました。それは勝利の音であり、たった今手に入れた素晴らしいバーゲンの証でした。