英語の文章ドリル 20230716 19:31

ペットショップと成果

今回は「ペットショップ」というテーマで、英文問題を作成しました。以下に問題と和訳を掲載しています。


一言英語 : ペットを迎える際に考慮すべきこと

英語

Researching different pet breeds can help you make an informed decision about the right pet for you.

日本語

様々なペットの品種を調べることで、自分に合ったペットの選択ができます。


英語の長文 : ペットショップでの買い物体験

英語

I visited a pet shop last weekend to buy a new fish tank for my goldfish. The shop had a wide range of options and the staff was very helpful in assisting me with my purchase. They gave me advice on choosing the right size and type of tank for my goldfish, as well as tips on proper maintenance. I was impressed with their knowledge and professionalism. The whole shopping experience was enjoyable and I left the store satisfied with my purchase.

日本語

先週末、金魚のために新しい水槽を買うためにペットショップに行きました。その店舗にはさまざまな選択肢があり、スタッフは私の購入をサポートするために非常に親切でした。彼らは私に適切なサイズとタイプの水槽の選び方についてアドバイスをくれました。また、適切なメンテナンスのためのヒントも教えてくれました。彼らの知識とプロフェッショナリズムに感心しました。全体的なショッピング体験は楽しく、私は満足してお店を出ました。