英語の文章ドリル 20230712 18:01

今回のドリル

一言英語 : 聴くことができるので心が晴れる

英語

Listening to the weather forecast clears my mind.

日本語

天気予報を聴くと心が晴れます。


英語の長文 : ヒロインたちと過ごす晴れた一日

英語

It was a sunny day spent with heroines.

I explored the city with Emma, an adventurous girl who loves outdoor activities. She took me to her favorite hiking spot and we climbed to the top of a beautiful mountain. The clear blue sky and the breathtaking view were mesmerizing.

Later in the day, I met Sakura, a talented artist who enjoys painting. We visited an art gallery and admired various artworks. The sunlight streaming through the windows illuminated the paintings, making them come alive.

Finally, I had dinner with Mia, a food enthusiast who knows all the best restaurants in town. We tried different cuisines from around the world and had a delightful culinary adventure.

It was a day filled with laughter, adventure, and delicious food. Time spent with these heroines made it a perfect day under the clear sky.

日本語

ヒロインたちと過ごした晴れた一日。

エマと一緒に、彼女が大好きなハイキングスポットに行きました。美しい山の頂上まで登りました。澄んだ青空と息をのむような景色に魅了されました。

日中、私は芸術が好きなアーティストのサクラに会いました。美術館を訪れ、さまざまな作品を称賛しました。窓から差し込む陽光が絵を照らし、生き生きとさせました。

最後に、美食家のミアと一緒に夕食をとりました。世界各国のさまざまな料理を試し、楽しい食の冒険をしました。

笑いと冒険、おいしい食べ物に満ちた一日でした。ヒロインたちと過ごした時間は、澄んだ空の下での完璧な一日でした。