英語の文章ドリル 20230711 10:30

お土産、ホテル予約、返品


今回のドリル

一言英語 : ホテル予約を変更する時

英語

"I would like to modify my hotel reservation."

日本語

"ホテルの予約を変更したいです。"


一言英語 : お土産を返品する時

英語

"I would like to return this souvenir."

日本語

"このお土産を返品したいです。"


英語の長文 : お土産を選ぶ

英語

"While visiting Japan, I had the opportunity to explore various shops and choose souvenirs for my family and friends. There was a wide selection of traditional crafts, local delicacies, and unique trinkets. It was a delightful experience to browse through the vibrant displays and carefully pick out items that would bring joy to my loved ones. I couldn't resist buying some matcha-flavored snacks and beautiful handmade ceramics. I knew these would be perfect gifts to share a taste of Japan's culture and craftsmanship. As I packed my suitcase with the carefully wrapped souvenirs, I felt a sense of satisfaction, knowing that each gift was chosen with thoughtfulness and care."

日本語

"日本を訪れる中で、さまざまなお店を巡り、家族や友人のためにお土産を選ぶ機会がありました。伝統的な工芸品、地元の美味しいもの、ユニークな小物など、多種多様な品揃えがありました。鮮やかなディスプレイをじっくりと眺め、大切な人々に喜びをもたらすアイテムを carefully pick out することは、楽しい経験でした。抵抗できず、抹茶味のお菓子や美しい手作りの陶器をいくつか買ってしまいました。これらは、日本の文化や職人技を味わうための完璧な贈り物だとわかりました。丁寧に包まれたお土産をスーツケースに詰める一方で、私は思いやりと思いやりを持って各ギフトを選んだことを感じ、満足感を感じました。"