英語の文章ドリル 20230707 22:30

今回のドリル

とっさの一言英語

利用シーン

旅行での買い物

英語/日本語

名前を教えてください / What's your name?


英文問題 : Travel Shopping

難易度 : ★★★☆☆

英語

I went on a trip last week and visited a famous shopping mall. There were so many shops selling a wide variety of products. I was looking for some souvenirs for my family and friends. I bought a beautiful scarf from a boutique. The price was reasonable and the staff was very helpful. In another store, I purchased a new pair of shoes. They were on sale, so I got a great discount. Overall, it was a successful shopping trip during my vacation.

日本語

先週旅行に行って、有名なショッピングモールを訪れました。さまざまな商品を販売しているお店がたくさんありました。家族や友人へのお土産を探していました。私はブティックできれいなスカーフを購入しました。価格も手ごろで、スタッフの方もとても親切でした。別の店では、新しい靴を購入しました。セール中だったので、素晴らしいディスカウントがありました。全体的に、休暇中の買い物はうまくいきました。