英語の文章ドリル13

タイトル: サマーキャンプへの参加

難易度: TOEIC600点 を想定して作成

英語:

"I'm excited to join the summer camp next week! I can't wait to meet new friends and try out different outdoor activities like hiking and canoeing. It's going to be a great opportunity to improve my teamwork skills and make unforgettable memories. I'll make sure to pack sunscreen, insect repellent, and a camera to capture the beautiful moments. I hope the weather stays sunny throughout the camp!"

日本語:

"来週、サマーキャンプに参加するのが楽しみです!新しい友達に会えるし、ハイキングやカヌーなどのさまざまな野外活動も楽しみです。チームワークのスキルを向上させ、忘れられない思い出を作る素晴らしい機会になるでしょう。日焼け止め、虫よけスプレー、カメラなどを持って行って、美しい瞬間を切り取りたいと思います。キャンプ中は天気が晴れたままでいてくれるといいな!"

 

 

タイトル: バスケットボールの試合

難易度: TOEIC800点 を想定して作成

英語:

"Our basketball team had an intense game yesterday. We played against a strong opponent, and both teams fought hard till the last minute. The atmosphere in the gym was electric, with fans cheering loudly for their respective teams. Despite our efforts, we lost by a narrow margin. However, it was a valuable learning experience, and we'll use it to improve our skills for future matches. We'll practice harder and come back stronger in the next game!"

日本語:

"昨日、私たちのバスケットボールチームは激しい試合をしました。強い相手と対戦し、両チームが最後の一分まで一生懸命戦いました。体育館の雰囲気は素晴らしく、ファンが各々のチームを大声で応援していました。私たちの努力にもかかわらず、わずかな差で敗北しました。しかし、それは貴重な学びの経験であり、将来の試合のためにスキルを向上させるために活かします。次の試合ではより一層練習し、強く戻ってきます!"