英語の文章ドリル 20240425 21:00

一言英語 : 寒い冬の日に...(営業)

英語

Bundle up!

日本語

防寒対策をしっかりと!


英語の長文 : 寒い冬の夜に家賃交渉をする時 (Negotiating Rent on a Cold Winter Night)

英語

As the icy wind howled outside, the young couple sat shivering in their apartment, determined to negotiate a lower rent with their landlord. The chill in the air matched the tension in the room as they presented their case convincingly. Despite the frigid temperatures and the late hour, they persisted, knowing that securing a better deal was crucial for their budget. After a lengthy discussion, they finally reached an agreement that satisfied both parties. The wintry night turned out to be the backdrop for a successful negotiation that saved them money for the months to come.

日本語

吹きすさぶ氷の風の外で、若いカップルはアパートで震えながら、家賃を下げることを決意して地主と交渉していました。空気中の冷たさは、彼らが説得力を持って自分たちの主張を述べるのと同じぐらいの緊張を感じさせました。その極寒の温度と遅い時間にもかかわらず、彼らは我が道を行き、より良い取引を確保することが予算上重要であると理解していました。長い議論の末、ついに双方に満足のいく合意に達しました。厳寒の夜は、今後の数ヶ月にお金を節約する成功裏な交渉の舞台となりました。