英語の文章ドリル 20240209 08:02

今回のドリル

一言英語 : トラブルシューティング

英語

When in doubt, troubleshoot.

日本語

迷った時はトラブルシューティングを。


英語の長文 : テレビのトラブル

英語

I was watching my favorite TV show when suddenly the screen went blank. I tried turning it off and on again, but it didn't work. I decided to do some troubleshooting. I checked the cables, changed the batteries in the remote control, and even did a factory reset. Finally, I managed to fix the problem and continue watching my show. It was a minor inconvenience, but I'm glad I could solve it.

日本語

大好きなテレビ番組を見ていたら突然画面が真っ暗になりました。電源を切って再度入れ直してみましたが、うまくいきませんでした。私はトラブルシューティングをすることにしました。ケーブルを確認したり、リモコンの電池を交換したり、工場出荷時の設定に戻したりしました。最終的に、問題を解決して番組を見続けることができました。小さな手間でしたが、解決できて良かったです。