英語の文章ドリル 20240203 13:00

今回のドリル

一言英語 : カフェでの注文時

英語

When ordering at a cafe, say...

日本語

カフェで注文するときは...


英語の長文 : 新しいカフェの発見

英語

This weekend, I stumbled upon a charming cafe tucked away in a quiet neighborhood. The aroma of fresh coffee greeted me as I entered and the friendly barista guided me to a cozy corner. I ordered a cappuccino and was delighted by its smooth, velvety texture and rich flavor. As I sipped my drink, I took in the warm ambiance and the interesting artwork adorning the walls. It was the perfect place to relax and enjoy a peaceful moment. I vowed to return soon and explore more of the cafe's menu, including their selection of delicious pastries.

日本語

先週末、静かな街の一角にひっそりと佇む可愛いカフェを偶然見つけました。入ると、新鮮なコーヒーの香りが迎えてくれ、フレンドリーなバリスタが心地良い隅の席を案内してくれました。私はカプチーノを注文し、そのなめらかでベルベットのような飲み口と濃厚な味わいに感激しました。飲みながら、温かい雰囲気と壁に飾られた面白いアートワークを楽しみました。ここはリラックスして穏やかなひと時を過ごすのにぴったりの場所でした。私は近いうちに戻って、美味しいペストリーを含むカフェのメニューをもっと探求しようと心に誓いました。