英語の文章ドリル 20240119 08:01

英文問題:植物と報告書

一言英語: 植物の成長を報告する時に使う一言

英語

"The plant is thriving."

日本語

"その植物は順調に育っています。"


英語の長文:植物の成長を報告する報告書

英語

"Title: Report on the Growth of Plants

Introduction: In this report, we will discuss the growth of plants in our garden. We have observed various plants and recorded their growth over a period of six months.

Method: To monitor the growth of plants, we measured their height, counted the number of leaves, and recorded the flowering and fruiting stages. We also took photographs to visually document the progress.

Results: The results indicate that most plants showed steady growth. The average height increased by 20% compared to the initial measurements. The number of leaves also increased, and we observed flowering and fruiting in several plants.

Discussion: The favorable growth can be attributed to the proper care and maintenance we provided. We ensured adequate sunlight, water, and nutrients for the plants. The presence of bees and butterflies in the garden also aided in pollination.

Conclusion: Based on our findings, we can conclude that the plants in our garden are thriving. The successful growth can be attributed to the favorable environmental conditions and proper care. We recommend continuing the same care routine to maintain the plants' health and growth.

日本語

"タイトル:植物の成長に関する報告書

はじめに: 本報告書では、私たちの庭の植物の成長について議論します。私たちはさまざまな植物を観察し、6ヶ月間の成長を記録しました。

方法: 植物の成長をモニタリングするために、高さを測定し、葉の数を数え、開花と結実の段階を記録しました。また、進捗状況を視覚的に記録するために写真も撮りました。

結果: 結果から、ほとんどの植物が着実に成長を示したことがわかりました。平均的な高さは初期の測定に比べて20%増加しました。葉の数も増え、いくつかの植物で開花と結実が観察されました。

議論: 良好な成長は、私たちが提供した適切なケアとメンテナンスの結果として言えます。植物に十分な日光、水、栄養を確保しました。庭にあるミツバチや蝶の存在も受粉に役立ちました。

結論: 私たちの調査結果から、私たちの庭の植物は順調に成長していると結論付けることができます。成功した成長は、良好な環境条件と適切なケアによるものです。植物の健康と成長を維持するために同じケアルーティンを続けることをおすすめします。" }