英語の文章ドリル 20240118 19:04

One-word English: When you talk about technology

English

"Cutting-edge technology"

Japanese

最新技術


English Passage: The Impact of Technology

English

Technology has revolutionized various industries and aspects of our lives. From smartphones to self-driving cars, the advancements in hardware and software have transformed the way we live, communicate, and entertain ourselves. One area where we see the impact of technology is in the world of entertainment. The emergence of high-definition screens, virtual reality, and interactive gaming systems has completely changed the way we consume entertainment. Whether it's watching movies in 4K resolution or immersing ourselves in virtual reality games, technology has elevated the entertainment experience to a whole new level.

Japanese

テクノロジーはさまざまな産業や私たちの生活のさまざまな側面を革新しました。スマートフォンから自動運転車まで、ハードウェアとソフトウェアの進化は私たちが生活し、コミュニケーションをする方法、そしてエンターテイメントを楽しむ方法を根底から変えました。その中でも、テクノロジーの影響を強く感じるのはエンターテイメントの世界です。ハイデフィニションのスクリーン、バーチャルリアリティインタラクティブなゲームシステムの登場により、私たちはエンターテイメントの消費方法を完全に変えました。4K解像度で映画を観たり、バーチャルリアリティのゲームに没入したりすることができるようになり、テクノロジーはエンターテイメント体験をまったく新しいレベルに引き上げました。