英語の文章ドリル 20240104 20:00

一言英語

ソフトウェア+モバイル (アプリを使う時の一言)

英語:"There's an app for that!"

日本語:"それにはアプリがあります!"


英語の長文

ソフトウェア+モバイル (モバイルアプリの進化について)

英語:"The rapid evolution of mobile software has revolutionized the way we interact with technology. From productivity apps to entertainment platforms, there seems to be no limit to what we can achieve on our smartphones. The convenience and accessibility offered by mobile apps have significantly improved our daily lives, allowing us to stay connected, informed, and entertained wherever we go. As technology continues to advance, we can expect even more innovative and user-friendly mobile software to enhance our digital experiences and empower us in ways we never thought possible."

日本語:"モバイルソフトウェアの急速な進化は、私たちがテクノロジーとのやり取りを革命づけました。生産性向上に役立つアプリからエンターテイメントプラットフォームまで、スマートフォン上で何を達成できるかには制限がないように思えます。モバイルアプリが提供する利便性とアクセシビリティにより、私たちの日常生活は大きく改善され、どこにいてもつながり、情報を得ることができ、楽しまれるようになりました。テクノロジーが進歩し続けるにつれて、より革新的で使いやすいモバイルソフトウェアが私たちのデジタル体験を向上させ、思いもよらない方法で私たちを力強くサポートすることができるでしょう。"