英語の文章ドリル 20231220 12:01

Trick or Treat with Tablets

今回のドリル

一言英語 : A tablet for every trick

英語

A tablet for every trick.

日本語

トリックごとにタブレット


英語の長文 : The Amazing Tablet Project

英語

Once upon a time, in a small town, a group of students came up with an amazing project. They decided to use tablets to teach the local community some useful tricks. The goal was to empower everyone with digital skills and make them more tech-savvy. The students organized workshops and demonstrations, where they showcased the various features and functions of tablets. They taught people how to use different apps, browse the internet, send emails, and even edit photos and videos. The project was a huge success, and the community greatly benefited from the initiative. The elderly learned how to stay connected with their loved ones through video calls, students gained access to online educational resources, and entrepreneurs discovered new ways to market their products and services. The amazing tablet project brought the community closer together and opened up endless possibilities for personal and professional growth.

日本語

ある小さな町で、ある生徒グループが素晴らしいプロジェクトを考案しました。彼らは地元コミュニティに有益なトリックを教えるためにタブレットを使うことにしました。目標は、みんながデジタルスキルを持ち、よりテクノロジーに精通していることです。生徒たちはワークショップやデモンストレーションを組織し、さまざまなタブレットの機能や使い方を披露しました。異なるアプリの使用方法、インターネットの閲覧、メールの送信、写真や動画の編集の方法を人々に教えました。このプロジェクトは大成功し、コミュニティはこの取り組みから大いに恩恵を受けました。高齢者はビデオ通話を通じて家族と繋がる方法を学び、学生たちはオンライン教育資源にアクセスする手段を得ました。起業家たちは自社の製品やサービスをマーケティングする新しい方法を見つけました。この素晴らしいタブレットプロジェクトはコミュニティを結びつけ、個人とプロフェッショナルの成長に無限の可能性を開放しました。