英語の文章ドリル 20231204 09:00

今回のドリル

一言英語 : 自然とテクノロジー

英語

When nature meets technology.

日本語

自然がテクノロジーと出会う時。


英語の長文 : 自然とテクノロジーの関係

英語

Nature and technology have always had a complex relationship. On one hand, technology has allowed us to explore and understand the natural world in ways we never could before. From satellite imagery to DNA sequencing, technology has given us unprecedented insights into the workings of our planet. On the other hand, our reliance on technology has led to a disconnection from nature. We spend more time in front of screens than in the great outdoors, and our constant need for new gadgets contributes to environmental degradation. It's important to find a balance between the benefits of technology and the preservation of nature.

日本語

自然とテクノロジーの関係は常に複雑なものでした。一方で、テクノロジーは私たちに前例のない方法で自然界を探求し理解することを可能にしました。衛星画像からDNAの解読まで、テクノロジーは私たちにかつてないほどの地球の仕組みに関する洞察力を与えてくれました。一方で、テクノロジーへの依存は自然からの切断を招いています。私たちは屋外よりもスクリーンの前で過ごす時間が長く、新しいガジェットへの常なる欲求は環境の悪化に寄与しています。テクノロジーの恩恵と自然の保護のバランスを見つけることが重要です。