英語の文章ドリル 20231203 08:00

今回のドリル

一言英語: 雪が降ったときに言う一言

英語

"Let's go packing!"

日本語

"パッキング行こう!"


英語の長文: 新聞で読む記事

英語

"Heavy Snowfall Blankets the City"

A heavy snowfall covered the city yesterday, bringing joy to children and inconveniences to commuters. The thick layer of snow transformed the city into a winter wonderland, providing opportunities for sledding, building snowmen, and engaging in friendly snowball fights.

However, the heavy snowfall also disrupted transportation systems and caused road closures. Commuters faced delays and crowded trains as the city's infrastructure struggled to keep up with the snow removal process.

Residents came together to help each other shovel snow and clear paths, displaying the community's resilience and unity. Local authorities urged citizens to use caution when driving and reminded them to check the weather forecast for updates on road conditions.

Despite the challenges, the snowfall offered a picturesque scene that many captured and shared on social media. The city's parks and landmarks transformed into stunning winter landscapes, attracting visitors and photographers.

日本語

"大雪が都市を覆う"

昨日、大雪が都市を覆い、子供たちには喜びをもたらし、通勤者には不便をもたらしました。厚い雪の層が都市を冬のワンダーランドに変え、そり遊びや雪だるま作り、友好的な雪合戦の機会を提供しました。

しかしながら、大雪は交通システムを混乱させ、道路の閉鎖を引き起こしました。市のインフラストラクチャーは雪の除雪作業に対して追いつくことができず、通勤者は遅延や混雑した電車に直面しました。

住民は協力して雪をかき出し、道を片付けることで、コミュニティの強さと結束力を示しました。地元の当局は、運転する際に注意を払うよう市民に促し、道路状況のアップデートのために気象予報を確認するよう念を押しました。

困難にもかかわらず、雪は多くの人々が撮影してSNSで共有した絵画のような光景を提供しました。市の公園や名所は美しい冬の風景に変わり、訪問者や写真家を引き寄せました。