英語の文章ドリル 20231120 11:00

今回のドリル

一言英語 : ヘアスタイルが決まらない時にこの一言

英語

"A good hairstyle can change your whole mood!"

日本語

"良いヘアスタイルはあなたの気分を一変させることができます!"


英語の長文 : 音楽とヘアスタイルの関係性

英語

"Music and hairstyles have always been intertwined. From the punk rock mohawks of the 1970s to the sleek and straight styles of the pop princesses, hairstyles have always been a form of self-expression linked to music. The way we style our hair often reflects the music we love and the subcultures we identify with. For example, the Afro hairstyles of the 1960s and 70s were closely associated with the soul music and black pride movements of that era. Our hairstyle choices can convey a certain image and attitude, whether it's rebellious, elegant, or edgy. So next time you're struggling to choose a hairstyle, think about the music that inspires you and let it guide your decision!"

日本語

"音楽とヘアスタイルは常に絡み合ってきました。1970年代のパンクロックのモヒカンからポッププリンセスのすっきりしたストレートスタイルまで、ヘアスタイルは常に音楽と結びついた自己表現の形でした。私たちが髪をスタイリングする方法は、しばしば私たちが愛する音楽や共感するサブカルチャーを反映しています。例えば、1960年代と1970年代のアフロヘアスタイルは、当時のソウルミュージックや黒人誇りの運動と密接に関連していました。私たちのヘアスタイルの選択は、反抗的、エレガント、エッジのあるような特定のイメージと態度を伝えることができます。だから次回ヘアスタイルを選ぶ時は、あなたにインスピレーションを与える音楽を考えて、それを決断のガイドにしてみてください!"}