英語の文章ドリル 20231118 21:00

今回のドリル

一言英語 : (散歩する時にこの一言)

英語

Taking a walk helps me clear my mind.

日本語

散歩することで頭がすっきりします。


英語の長文 : 学校と散歩

英語

When I was in school, I used to take a walk during lunch break. It was a great way to relax and recharge for afternoon classes. Walking around the campus allowed me to enjoy the fresh air and clear my mind from the stress of studying. Sometimes, I would walk with my friends and we would chat about our day or simply enjoy each other's company in silence. It was a simple but effective way to improve my mood and focus for the rest of the day.

日本語

学校に通っていた頃、昼休みに必ず散歩に出かけていました。それはリラックスするためでもあり、午後の授業に充電するためでもありました。キャンパス内を歩き回ることで新鮮な空気を楽しんだり、勉強のストレスから心を解放したりすることができました。時には友達と一緒に歩いて、一日の出来事についておしゃべりしたり、黙々と共に静かなひと時を過ごしたりもしました。それはシンプルながら効果的な方法で、残りの一日に向けて気持ちをリフレッシュさせることができました。