英語の文章ドリル 20231031 14:00

今回のドリル

一言英語 : ヒロインが野球をしている時にこの一言

英語

"I'm not just a pretty face, I can hit a homerun too!"

日本語

"私はただの美しい顔だけじゃない、ホームランも打てるんだから!"


英語の長文 : ヒロインの野球への情熱

英語

Hiroko always dreamed of becoming a professional baseball player. As a little girl, she watched every game and idolized the players on TV. Despite the skepticism and doubts from her family and friends, Hiroko worked tirelessly to improve her skills. She joined a local baseball team and practiced diligently every day. Over time, her hard work paid off and she became the star player of her team. With each victory, Hiroko grew more confident and motivated.

日本語

ヒロコはいつもプロの野球選手になることを夢見ていました。小さな頃、彼女は毎試合を観戦し、テレビで選手たちを尊敬していました。家族や友人からの懐疑や疑いにもかかわらず、ヒロコは努力を惜しまずに自分の技術を向上させるために頑張りました。彼女は地元の野球チームに入り、毎日熱心に練習しました。徐々に彼女の努力が報われ、彼女はチームのスター選手になりました。各勝利ごとに、ヒロコはより自信を深め、やる気を持ち続けました。