英語の文章ドリル 20230921 18:03

今回のドリル

一言英語 : 音楽を愛する人へのメッセージ

英語

Music is the universal language of the soul.

日本語

音楽は魂の共通言語です。


英語の長文 : 音楽の地理的影響

英語

Music has the power to transcend borders and unite people across the globe. It reflects the diversity of cultures and influences the way we perceive the world. From the rhythmic beats of African drumming to the soothing melodies of classical symphonies, music carries the essence of different regions and connects us on a profound level. Whether it's the lively samba rhythms of Brazil or the soulful ballads of the American blues, music takes us on a journey, allowing us to explore the geography of emotions and experiences. It is a universal language that speaks to our hearts and brings us together, bridging the gaps between languages and cultures.

日本語

音楽は国境を越え人々を結びつける力を持っています。それは異なる文化の多様性を反映し、私たちが世界を捉える方法に影響を与えます。アフリカのドラミングのリズミカルなビートからクラシックの交響曲の穏やかなメロディまで、音楽は異なる地域の本質を伝え、深いレベルで私たちを結びつけます。ブラジルの生き生きとしたサンバのリズムやアメリカのブルースの深いバラードであろうと、音楽は私たちを旅に連れていき、感情や経験の地理を探索させます。言語や文化の隔たりを埋め、私たちの心に響き、私たちを一緒にする普遍的な言語です。