英語の文章ドリル 20230910 06:01

曇りと鳴き声のワンフレーズと長文


一言英語 : 雨の日にはこの一言!

英語

"I love the sound of rain on a cloudy day."

日本語

"曇りの日に降る雨の音が好きです。"


英語の長文 : 曇りの日の散歩

英語

"On a cloudy day, I decided to go for a walk in the park. The cool breeze and the sound of birds chirping made the atmosphere so peaceful. As I strolled along the path, I couldn't help but admire the beauty of nature. The clouds added a touch of mystery to the sky, creating a dramatic backdrop for the tall trees. Despite the absence of direct sunlight, the vibrant colors of the flowers still managed to shine through. It was a perfect day to embrace the tranquility and find solace in the simple pleasures of life."

日本語

"曇りの日に、私は公園で散歩することにしました。涼しい風と鳥の鳴き声が、雰囲気をとても平和にしてくれました。私が小道を歩いている間、自然の美しさに感動せずにはいられませんでした。雲が空に神秘的な演出を加え、高い木々に対して劇的なバックドロップを作り出していました。直接の日光がないにもかかわらず、花の鮮やかな色彩が輝き出していました。この日は、静けさを受け入れ、人生のシンプルな喜びに慰めを見いだすのにぴったりの日でした。"