英語の文章ドリル 20240217 00:02

今回のドリル

一言英語 : 試着した商品を報告書にまとめる時に使える表現

英語

  1. The clothes fit me perfectly.

  2. This dress flatters my figure.

  3. The fabric feels so soft and comfortable.

  4. The color really suits me.

  5. The size is just right for me.

日本語

  1. その洋服はぴったり合っています。

  2. このドレスは私の体型を美しく見せます。

  3. この生地はとても柔らかくて快適です。

  4. その色は私にとても似合います。

  5. サイズがちょうど私に合っています。


英語の長文 : 試着した洋服の報告書

英語

I recently went shopping and tried on some clothes. Here is my report:

First, I tried on a dress. The clothes fit me perfectly and the color really suits me. The fabric feels so soft and comfortable. I think I will buy this dress.

Next, I tried on a pair of jeans. The size is just right for me and they are very comfortable to wear. However, I didn't like the color, so I decided not to buy them.

Finally, I tried on a blouse. This blouse flatters my figure and the fabric is really nice. Unfortunately, the size was too small, so I couldn't buy it.

Overall, I had a good experience trying on these clothes. I found some items that fit me well and looked great on me.

日本語

最近、お買い物に行っていくつかの洋服を試着しました。以下は私の報告です。

まず、ドレスを試着しました。その洋服は私にぴったり合っていて、その色は私にとても似合います。この生地はとても柔らかくて快適です。このドレスを購入する予定です。

次に、ジーンズを試着しました。サイズがちょうど私に合っていて、着心地もとても良かったです。しかし、色が気に入らなかったので、購入することはしませんでした。

最後に、ブラウスを試着しました。このブラウスは私の体型を美しく見せてくれるし、生地もとても良かったです。ただし、サイズが小さすぎたので、購入することはできませんでした。

全体的に、これらの洋服を試着することでいい経験ができました。私に合った素敵なアイテムを見つけることができました。