英語の文章ドリル 20240124 10:00

今回のドリル

一言英語 : テレビを見る時にこの一言

英語

"TV time is me time!"

日本語

"テレビの時間は私の時間!"


英語の長文 : テレビの趣味と服装

英語

"My favorite hobby is watching TV. It's a great way to relax and unwind after a long day. I love getting cozy on the couch, wearing my comfiest pajamas and enjoying my favorite shows. There's nothing better than curling up with a good TV series and a bowl of popcorn. It's my ultimate form of self-care. I believe that what you wear while watching TV is just as important as what you watch. I like to wear comfortable clothes like sweatpants and a soft, oversized hoodie. It's all about feeling relaxed and cozy while indulging in some quality TV time."

日本語

"私の趣味の一つはテレビを観ることです。長い一日の後にリラックスしてくつろぐ良い方法です。私はソファで快適なパジャマを着て、お気に入りの番組を楽しむのが大好きです。良いテレビシリーズとポップコーンを一緒に楽しむことは最高です。それが私の究極のセルフケアです。私はテレビを観るときに着るものも重要だと考えています。スウェットパンツとソフトで大きめのフーディーなどの快適な服装が好きです。質の良いテレビタイムを堪能しながらリラックスして心地よく感じることが大切です。"