英語の文章ドリル 20240103 16:02

今回のドリル

一言英語 : スキーに行って歌う時

英語

  1. When I go skiing, I love to sing on the slopes.

日本語

  1. スキーに行く時、私はスロープで歌うのが大好きです。

英語の長文 : スキーでの歌唱経験

英語

  1. Last winter, I went on a ski trip with my friends. On one of the slopes, there was a karaoke stage set up. We couldn't resist the temptation and decided to give it a go. Singing on skis was a whole new experience, with the cold wind rushing past and the echo of our voices bouncing off the snowy mountains. It was exhilarating and unforgettable.

日本語

  1. 昨年の冬、私は友達とのスキーツアーに参加しました。スロープの一つにはカラオケステージが設置されていました。誘惑に負けず、私たちはチャレンジすることにしました。スキーしながら歌うことは全く新しい経験でした。寒い風が吹き抜け、私たちの声が雪山に響く様子は感動的で忘れられない思い出です。