英語の文章ドリル 20231225 11:00

世話, 自然に関する英文問題

今回のドリルでは、世話と自然に関する英文問題を用意しました。以下の問題を解いてみましょう!


一言英語: 心の世話(思いやりを持って接することが大切な場面で使える一言英語は?)

英語

Being kind costs nothing.

日本語

優しくすることにはお金はかからない。


英語の長文: 自然の恵み(自然の美しさと大切さについての長文)

英語

Nature is a beautiful and invaluable gift that we should cherish. From the majestic mountains to the serene beaches, nature provides us with breathtaking landscapes and endless opportunities for exploration and adventure. It is not only a source of inspiration and tranquility but also essential for our survival. The air we breathe, the water we drink, and the food we eat all come from nature. Therefore, it is our responsibility to protect and preserve the natural world for future generations.

日本語

自然は、私たちが大切にすべき美しいかけがえのない贈り物です。壮大な山々から静かな海岸まで、自然は息をのむような景色や無限の冒険の機会を提供してくれます。自然はただ魅力と静寂の源だけでなく、私たちの生存にも不可欠です。私たちが呼吸する空気、飲む水、食べる食料はすべて自然からやってきます。したがって、未来の世代のために自然の世界を守り、保存する責任があります。