英語の文章ドリル 20231201 14:02

今回のドリル

一言英語 : (CDを買う時にこの一言)

英語

Let's rock and roll!

日本語

ロックして楽しもう!


英語の長文 : レストランでディナーを楽しむ

英語

Last night, my friends and I went to a fancy restaurant in the city to have dinner. The ambiance was elegant, with dimmed lights and soft music playing in the background. We were seated at a cozy booth and handed the menu, which offered a variety of mouth-watering dishes.

After careful consideration, I decided to order the roasted chicken with mashed potatoes and vegetables. The chicken was perfectly cooked and seasoned, and the potatoes were creamy and flavorful. It was accompanied by a glass of red wine, which complemented the meal beautifully.

Throughout the dinner, we shared stories, laughed, and enjoyed each other's company. The waitstaff was attentive and the service was impeccable. It was a truly delightful dining experience that we will remember for a long time.

日本語

昨夜、友人と一緒に都市の高級レストランにディナーを食べに行きました。雰囲気はエレガントで、薄暗い照明とバックグラウンドで流れるソフトな音楽が演出されていました。私たちは居心地の良いブースに案内され、メニューを手渡されました。そこには、食欲をそそるさまざまな料理が並んでいました。

慎重に考えた末、私はローストチキンとマッシュポテト、野菜を注文しました。チキンは完璧に焼かれ、調味され、ポテトはクリーミーで風味豊かでした。それにぴったり合った赤ワインが一緒に提供されました。

ディナーの間、私たちは話を共有し、笑い、お互いの会社を楽しみました。スタッフの方々は気配りがあり、サービスは非の打ちどころがありませんでした。私たちは長い間忘れられない素晴らしい食事体験をしました。