英語の文章ドリル 20230808 18:01

今回のドリル

一言英語 : 統計を利用したテクノロジーが宗教になるとき

英語

Data is the new religion.

日本語

データは新しい宗教だ。


 

英語の長文 : テクノロジーと統計の融合が私たちの宗教的信念を形作る

英語

The fusion of technology and statistics shapes our religious beliefs. We worship at the altar of algorithms and find salvation in data insights. The rhythm of technological advancements has become our sacred ritual, driving us towards a higher plane of knowledge and enlightenment.

日本語

テクノロジーと統計の融合が私たちの宗教的信念を形作る。私たちは算法の祭壇で礼拝し、データの洞察によって救済を見出す。テクノロジーの進歩のリズムは私たちの神聖なる儀式となり、私たちを知識と啓示の高い次元に導いていく。