英語の文章ドリル 20230712 06:00

今回のドリル

一言英語 : ドラマが好きならこの一言

英語

When the last episode ends, I feel a sense of emptiness.

日本語

最終回が終わると、何かしらの虚無感を感じます。


一言英語 : 天気が変わる時にこの一言

英語

The weather can be so unpredictable.

日本語

天気は予測不可能なこともあります。


一言英語 : スポーツ選手に対する賞賛の言葉

英語

You are truly an inspiration to us all.

日本語

あなたは本当に私たち全員の励みです。


英語の長文 : ドラマの魅力について

英語

I have always been captivated by the allure of dramas. The way the storylines unfold, the complex characters, and the emotional rollercoaster they take you on are truly captivating. Watching dramas has become a guilty pleasure of mine. I love how they can transport me to different worlds and allow me to experience a range of emotions. Whether it's a gripping crime series or a heartwrenching romance, dramas have the power to make you laugh, cry, and feel deeply. They provide an escape from reality and offer a form of entertainment that can be both comforting and thought-provoking.

日本語

私はいつもドラマの魅力に取り憑かれています。物語が展開する様子、複雑なキャラクター、そして感情の乗り物に乗せられる様子は本当に魅力的です。ドラマを観ることは私の贅沢な楽しみになりました。異なる世界に私を連れて行き、様々な感情を経験させてくれることが好きです。魅力的な犯罪シリーズであれば、心を引きつけられる恋愛ドラマであれば、ドラマは笑ったり、泣いたり、深い感情を抱かせる力を持っています。彼らは現実から逃れ、心地よい思索をもたらす形式の娯楽を提供します。