英語の文章ドリル 20230705 09:31

今回のドリル

とっさの一言英語

利用シーン

日常生活で使える場面

キーワード

exciting

英語/日本語

It was such an exciting experience! / それはとてもエキサイティングな経験でした!


英文問題 : Fun Weekend Trip

難易度 : ★★★☆☆

英語

Last weekend, my friends and I went on a fun trip to the beach. We enjoyed swimming in the clear blue water and playing beach volleyball. The weather was perfect, with the sun shining brightly and a gentle breeze blowing. We also built sandcastles and collected seashells. It was such a refreshing break from our busy lives. We had a picnic on the beach, and everyone brought delicious food to share. We laughed and talked, enjoying each other's company. As the sun set, we sat around a bonfire and toasted marshmallows. It was an unforgettable weekend filled with laughter and joy.

日本語

先週末、私たちの友人と一緒に楽しい旅行に行きました。私たちは透明な青い海で泳いだり、ビーチバレーをしたりして楽しみました。天候は絶好で、太陽が輝いて、そよ風が吹いていました。また、砂の城を作ったり、貝殻を集めることもしました。私たちの忙しい生活からのリフレッシュになりました。ビーチでピクニックをし、みんなでおいしい食べ物を持ち寄りました。私たちは笑いながら話をし、お互いの会社を楽しんでいました。太陽が沈むにつれて、私たちは焚き火の周りに座ってマシュマロを焼き上げました。笑いと喜びで満ちた忘れられない週末でした。